Dat schrijft Wired.com.
Japanners zijn sowieso kritisch over niet-Japanse gadgets. Ook Nokia en
Motorola hebben nooit grote potten kunnen breken op de kritische markt.
Wired beschrijft hoe Softbank, de Japanse partner van Apple, de 8Gb-versie van
de iPhone nu gratis weggeeft als klanten een 2-jarig contract afsluiten. Ter
vergelijking: in Nederland kost-ie 79,95 euro.
Nieuwe snufjes
Japanners lopen voorop als het gaat om het toepassen van nieuwe snufjes. Ze
zijn gek op video en foto’s – punten waarop de iPhone allesbehalve
uitblinkt. Zo missen de Japanners een tv-tuner en de optie om beeld-sms’jes
(MMS) te versturen.
En ze vinden het apparaat duur: de belbundels verkopen vanaf 60 dollar per
maand. Dat is veel in de competitieve Japanse markt.
Design niet hip genoeg
Tenslotte zijn ze ook niet kapot van het design. Veel Japanners zien hun
camera haast als een mode-artikel dat je snel wisselt. En de iPhone vinden
ze allesbehalve hip.
Pas als Apple de prijzen verlaagt, de camera verbetert en de
multimediamogelijkheden vergroot, maakt het apparaat enige kans in Japan, zo
tekent Wired op.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl